اسماعیل افسر ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 29 ساله )

با سلام
زمینی دارم بر جاده اصلی که سال 79 راه و ترابری حریم جاده را 38 متر اعلام می کند . اکنون با توجه به طرح یک طرفه شدن جاده حریم جدید را 138 متر اعلام میکنند که در این صورت کل زمین من در حریم راه ما می افتد . اکنون تکلیف من که سند ملکی هم ندارم چیست.
(مدارک قولنامه ای و پلاک و نقل و انتقال قبلی تا کنون که به اینجانب رسیده است موجود می باشد با توجه به اینکه سال 32 این پلاک دارای سند بوده است که هم اکنون بخش عمده ای از پلاک مذکور در سند دولت میباشد )


مشاور (مليحه رضائي)

با سلام شما لاشه سند + يك ورق رسمي از مالك رسمي زمين مبني بر وكالت در فروش دريافت كنيد. و اگر اين اوراق در اختيار شما بوده و مالكيت رسمي شما بر اساس مدارك موجود محرز مي باشد مي بايستي با دردست داشتن مدارك در زماني كه شهرداري مي خواهد طرح را شروع كند به شهرداري مراجعه و درخواست معوض نمائيد به قيمت روز (درخواست نمائيد با حضور كارشناس قيمت ملك برآورد شود).معمولا پس از اجراي طرح شهرداري از پرداخت معوض سرباز مي زند. و اگر طرح هنوز اجرايي نشده است مي توانيد به شهرداري مراجعه نموده اگر طرح در روستا انجام مي شود طرح هادي مصو ب را ببينيد و اگر طرح شهري مي باشد طرح تفصيلي را ببينيد با اينكار متوجه مي شويد چه مقدار از ملك شما در طرح بوده و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام مي دهيد.